There are over 957 complaints on file for Credence Resource Management, LLC. Dated between 2019-12-02 and 2014-10-09.
2019-08-20
Houston, TX
Didn't receive enough information to verify debt
Company Response: Closed with explanation
2019-08-19
Warrenton, VA
Didn't receive notice of right to dispute
Company Response: Closed with explanation
2019-08-19
San Gabriel, CA
Debt was result of identity theft
Complaint: In reference to account number # XXXX from 11 XXXX open on XX/XX/18 $XXXX is the amount that is started that I owe to this company. I have filed a dispute with the credit bureaus. That I did not open this account nor is this my account. It was open fraudulent. And with out my knowledge.
Company Response: Closed with explanation
2019-08-16
Margate, FL
Debt is not yours
Company Response: Closed with explanation
2019-08-16
Medford, OR
Frequent or repeated calls
Complaint: Frequent calls (2-4x or more) a day, since the beginning of XX/XX/2019 until now. Use of various of numbers using (XXXX) prefix.
Company Response: Closed with explanation
2019-08-16
El Paso, TX
Debt is not yours
Complaint: I have been disputing this unverified account with the collection and Credence resource has not sent me any proof. On XX/XX/2019 I mailed out a letter requesting proof the and had no response. I called credence resource on XX/XX/2019 and the lady that answer would not answer my questions. This debt is not mine and they just don't want to corporate, its an error on there behalf. They have me confused with someone else and it is not right.
Company Response: Closed with explanation
2019-08-15
Cheyenne Wells, CO
Contacted you after you asked them to stop
Complaint: Credence Resource Management LLC tried to collect payment from my father, XXXX XXXX, who is XXXX years old and doesn't take care of his financials. I am the one who takes care of all his financials, XXXX XXXX, his daughter. When he got the first of 4 calls he had asked where the they had sent the bill because we had not received one in the mail. He requested them to mail the bill to his home address and they continued to harass him. I finally called XXXX and found out they had the wrong billing address in the first place and this was why we had never received the bill the first place. They, XXXX, in turn sent the bill at that time. After three phone calls from Credence we finally got them to mail the bill as well. After receiving the bill I called them and told them I would be handling the payment as soon as possible which means in the next day or two. They harassed me to make the payment by phone that day. I am currently making that payment by phone so we can quite being harreased by such an unprofessional company.
Company Response: Closed with explanation
2019-08-15
Mabank, TX
Attempted to collect wrong amount
Complaint: I did business with XXXX XXXX XXXX XXXX, and terminated my business with them in XX/XX/XXXX. They sent me a bill which was inaccurate, and I challenged them on the charges without response. XXXX XXXX XXXX hired Credence Resource Management LLC ; for which this complaint is against. I did not contact Credence directly ; but instead disputed the hit on my credit file with XXXX on XX/XX/XXXX. XXXX denied the dispute on XX/XX/XXXX stating Credence had proven the debt.
Credence sent me altered XXXX XXXX XXXX documents on XX/XX/XXXX, with obvious cut and paste portions to make it appear the bills were sent to me by XXXX XXXX XXXX in XX/XX/XXXX ; which they were not. I did a photo-scan of all the documents with notes and submitted them back to XXXX today ; XX/XX/XXXX to reopen and investigate not only the claim, but also the fraud Credence was trying to pass. I have not received any direct correspondence from XXXX XXXX XXXX for years, and my numbers and address have not changed in over 10 years.
I would like to have my credit file corrected, and Credence investigated and penalized for fraud.
Company Response: Closed with explanation
2019-08-15
El Paso, TX
Contacted you after you asked them to stop
Company Response: Closed with explanation
2019-08-14
Chicago, IL
Debt was paid
Complaint: XXXX hired a collection agency for equipment that was not promptly returned after service was terminated by me. I sent XXXX the equipment back using their return arrangement with XXXX XXXX XXXX about a year ago. The collection agency stopped contacting me, and now it has started again. I do not owe XXXX. They have their equipment. The amount in dispute is {$370.00}
Company Response: Closed with explanation
2019-08-14
Milwaukee, WI
Debt was paid
Company Response: Closed with explanation
2019-08-13
Newport, TN
Attempted to collect wrong amount
Company Response: Closed with explanation
2019-08-12
Tracy, CA
Debt is not yours
Company Response: Closed with explanation
2019-08-11
Aurora, UT
Debt was result of identity theft
Complaint: CREDENCE RESOURCE has reported a fraudulent debt in my name to the credit bureaus. I never opened or authorized a XXXX account in my name. They need to remove the reporting immediately from all of the major credit bureaus promptly.
My identity has been repeated been used. I filed a police a report due to finding my information being used. XXXX XXXX police department they can retrieve a copy of the police report directly. Report number is as follow, XXXX.
Company Response: Closed with explanation
2019-08-09
Bel Marin Keyes, CA
Debt is not yours
Company Response: Closed with explanation
2019-08-09
Dublin, GA
Account status incorrect
Company Response: Closed with explanation
2019-08-07
Wallington, NJ
Debt is not yours
Complaint: CREDENCE RESOURCE MANAGE I DON'T KNOW WHY XXXX XXXX IS CHARGING ME THE AMOUNT OF {$1000.00}. I CALL THEM LONG TIME AGO AND THEY NEVER SENT ME ANYTHING.
Company Response: Closed with explanation
2019-08-03
Houston, TX
Debt is not yours
Company Response: Closed with explanation
2019-08-01
Hoffman Est, IL
Debt was paid
Company Response: Closed with explanation
2019-07-30
Everett, WA
Debt is not yours
Company Response: Closed with explanation
2019-07-30
South Florida, FL
Frequent or repeated calls
Complaint: CREDENCE RESOURCE MANAGE has engaged in harassment by abusively calling the above mentioned number numerous times every day of the week without relent. These calls start as early as 7 am and don't stop until as late as bedtime.
Company Response: Closed with explanation
2019-07-30
Cotati, CA
Didn't receive enough information to verify debt
Company Response: Closed with explanation
2019-07-30
Flagstaff, AZ
Attempted to collect wrong amount
Company Response: Closed with explanation
2019-07-28
Grimsley, TN
Debt was already discharged in bankruptcy and is no longer owed
Complaint: In XX/XX/XXXX our family moved to our new home.. we needed to move our XXXX XXXX service.. we had already been a long time customer for far beyond 2 years.. meaning our contract was now void and we were no longer under any obligation to stay with XXXX XXXX if we so wished to go elsewhere.. when scheduling the appointment time for installation, I had requested the tech call before coming to make sure I was home since my husband had recently had XXXX and was taking strong pain medication that would NOT allow him to make any kind of legally binding commitments or decisions ... the tech did not call first and just showed up at my house.. I was at work!! They asked my husband if he'd like to upgrade our current equipment, he told them to call me for that permission.. I then received a call and had declined the upgrade of our current equipment because I didn't want to lose all of our recordings we hadn't seen yet and I DID NOT WANT TO BE LOCKED INTO ANOTHER 2 YEAR CONTRACT!!!! Once I got home from work we had a new system and the tech was gone.. I asked my husband what had happened to our other equipment at which time he stated that the tech had told him that I accepted his offer..
HE LIED!!! Once I realized what had happened, I called XXXX XXXX at which time I was offered a special deal to keep our business and was assured that the contract would be exponged given the circumstances surrounding it's existence.. got our first bill to realize that they had NOT followed through with their offer, so I called to get things corrected since our bill was ALOT higher than it was suppose to be.. I was then told that they could not and would not be applying these credits because the representative I had spoken with did not properly notate our account!!! So i then let them know that we wanted to CANCEL service, at which time I was notified that we were under a 2 year contract due to our upgrade and there would be penalties for doing so..
I AGAIN told them that my husband was not legally allowed to make any kind of decisions on his own at that time due to his medications and he was under doctors care so even if he did agree to upgrade ( WHICH HE DID NOT ) He could not have legally made that choice or been held to that contract BY LAW, but that the tech had lied to him tellimg him that I agreed to this upgrade ( I MOST CERTAINLY DID NOT AGREE!!! ) So we disconnected our services, sent our equipment back to XXXX XXXX, and now we've been sent to collections over a {$530.00} balance because of cancelling our service due to this New " 2 year contract ''!!!
WE NEED THIS DEBT REMOVED FROM OUR CREDIT BUREAU 'S AND CREDITED OUR ACCOUNT THE AMOUNT REPORTED DUE TO " EARLY CANCELLATION FEES '' FROM A CONTRACT THAT I NEVER AGREED TO AND MY HUSBAND WAS NOT LEGALLY IN HIS RITE STATE OF MIND TO SIGN OR NEGOTIATE!!
I would also like to mention that we were NOT contacted by anyone any further after returning equipment until XX/XX/XXXX, when we learned that this debt had been turned over to collections!!!
Company Response: Closed with explanation
2019-07-26
Meadows Place, TX
Debt is not yours
Company Response: Closed with explanation