LoanCare, LLC

Consumer Complaints

There are over 2906 complaints on file for LoanCare, LLC. Dated between 2019-12-04 and 2012-06-13.

Complaints Page 2

2019-11-20

Newnan, GA

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-20

Norfolk, VA

Struggling to pay mortgage

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2019-11-19

OH

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: LoanCare/XXXX is the mortgage servicer for this property. They are incorrectly assessing the county taxes for this mortgage due to their mistake ( they did not send the 1st half 2019 payment to the county ), which has increased my monthly payment by more than $ XXXX/month. They are collecting double the annual taxes {$3700.00} rather than the actual amount of XXXX - I provided them, per their request, with a copy of the county tax statement. I faxed the below letter to them on XXXX/XXXX/2019. I called them on XXXX and they confirmed receipt and said the issue would be resolved by XX/XX/XXXX and they would contact me via email. I called XX/XX/XXXX and they said case was closed with no explanation and the escrow is still incorrectly being assessed. They attempted to transfer me to a supervisor after disconnecting me multiple times. *****Letter text sent on XX/XX/XXXX/XX/XX/XXXX/2019****** Loan number XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX Ohio XXXX XXXX XXXX ESCROW ANALYSIS REQUIRED Please be advised the tax escrow account is setup incorrectly on this loan and escrow transactions need reconciled. The annual taxes are {$1800.00} for this property. {$930.00} each half. See attached first and second half statements from the XXXX County Treasurer. According to the payment history of this loan, you did a CountyTaxDisb debit on XX/XX/XXXX2019 for {$930.00}, but the county auditor does not show this payment reaching them. You also did a CountyTaxDisb debit on XX/XX/XXXX2019 for {$1800.00}, but the county auditor received a payment of {$1900.00} on XXXX/XXXX/2019, which was the amount due for the full year PLUS penalty and interest. I request that you resolve this matter immediately and contact me that this has been resolved. I tried to resolve this with a customer service agent with your company but they would not take ownership of the issue. XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2019-11-19

Warren, RI

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-19

Smyrna, SC

Incorrect information on your report

Credit reporting, credit repair services, or other personal consumer reports: Credit reporting

Account status incorrect
Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-19

FL

Incorrect information on your report

Credit reporting, credit repair services, or other personal consumer reports: Credit reporting

Account status incorrect
Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-19

Dania Beach, FL

Incorrect information on your report

Mortgage: Other type of mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-19

Houston, TX

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: XX/XX/XXXX two mortgages were transferred/sold ( via company to company ) to Loancare Servicing. As of XXXX the payments amounts have changed 5 times. In XX/XX/XXXX I requested a breakdown to include monies transferred by previous mortgage company. This was received XX/XX/XXXX. Subsequent calls have not resulted in clear explanations regarding increased mortgage amounts. Because I am not confident in the accounting of Loancare on XX/XX/XXXX I requested the cancellation of the escrow acct stating that I would pay insurance and taxes directly. I was told by Loancare that a response would be provided in 5 days. I contacted Loancare two weeks later, was told that the response would take 30 days. I called XXXX was told that there was no decision. I called XXXX was told that the escrow cancellation request was denied due to property being 2 - 4 unit property. I responded by asking why did it take 6 weeks to deny if this is the policy? I would was told that I could re-submit asking for the decision to be reviewed. Bottom line is I do not have confidence in Loancare 's accounting or trust the information I receive.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2019-11-18

Ft Belvoir, VA

Incorrect information on your report

Credit reporting, credit repair services, or other personal consumer reports: Credit reporting

Account status incorrect
Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-16

Lewisville, TX

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-15

Lewisville, TX

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-15

Murray, UT

Trouble during payment process

Mortgage: VA mortgage


Complaint: In XXXX, my neighbors left their sprinklers on overnight and ended up flooding our basement. In turn we got an insurance settlement. By law insurance settlement checks require both yours and your mortgage company signature. We sent the check to our mortgage company, Loancare LLC, and they returned the check to us, because we forgot to sign it. We received a new check from the insurance, signed it and sent it to Loancare for their signature. They demanded that we pay for the repairs ourselves and then reimburse us, but we don't have that kind of money. Then they demanded a contractor to do the work, then they would reimburse the contractor in payments. By what we were told, Utah does not require flooring installers have a contractors license, so they don't carry one. The only damage was flooring and a little bit of sheet rock, so our original intention was to do the work ourselves. Hiring a contractor will cost more than what our insurance gave us. We've been trying to get our check for 6 months now, and they are still refusing to give it to us.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2019-11-15

Land O Lakes, FL

Written notification about debt

Debt collection: Mortgage debt

Didn't receive enough information to verify debt
Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-15

Martinsburg, WV

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2019-11-14

Ridgefield, WA

Closing on a mortgage

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: XXXX XXXX, XXXX. In XX/XX/XXXX I bought a home in an over-55 development and took out a bridge mortgage until I sold my other home. The original mortgage was with XXXX XXXX, who then sold it to XXXX. I was notified on XX/XX/XXXX. Then, I was notified that LoanCare LLC would begin collecting my payments on XX/XX/XXXX, and thereafter. The sale on my original home closed XXXX XXXX and on that date, I sent a FAX to LoanCare LLC asking them to please send me the amount of the payoff effective XXXX XXXX and my bank would wire the money to them. To this date, I have not received a quote. The most recent email from them, dated XXXX, said : Please note duplicate inquiries may prolong your time for resolution. And lastly, Please allow 3 business days for your payoff quote to be processed. I filed a complaint with the XXXX XXXX XXXX and on XXXX XXXX they forwarded a letter from XXXX XXXX, who says he represents XXXX. He has instructed LoanCare LLC to investigate my concerns. Ive heard nothing to date. Im sure that a substantial amount of interest has built up, which I do not feel I should have to pay considering I have done everything correctly and in a timely manner.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2019-11-14

Spokane, WA

Trouble during payment process

Mortgage: FHA mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-14

Glendale, AZ

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-14

Ocean City, MD

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: My home mortgage was sold from XXXX To Loan Care LLC in VA. and I made an electronic payment of {$900.00} to Loan Care LLC in XX/XX/XXXX which they can not locate. I have submitted proof of electronic payment from my bank several times. There customer service is terrible. I have send email made many call s through my bank but have not been reimbursed for this amount. This has never happened to me. How could they loose an electronic payment? This is theft.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2019-11-14

Fort Worth, TX

Trouble during payment process

Mortgage: VA mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2019-11-13

Tampa, FL

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-13

Miami, FL

Trouble during payment process

Mortgage: FHA mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-13

Bayway, NJ

Incorrect information on your report

Credit reporting, credit repair services, or other personal consumer reports: Credit reporting

Account information incorrect
Complaint: I received notification that LoanCare placed a missed payment on my XXXX credit report as of XXXX XXXX. I paid my mortgage as agreed.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2019-11-13

Laurel, MD

Trouble during payment process

Mortgage: Other type of mortgage


Company Response: Closed with explanation

Timely Response

2019-11-13

Federal Way, WA

Trouble during payment process

Mortgage: FHA mortgage


Company Response: In progress

Timely Response

2019-11-13

Plymouth, FL

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: My Home Owners Insurance premium payment is due on XX/XX/2019, failing which the insurance coverage will be terminated and I will be out of coverage. The amount for the insurance are escrowed and there is sufficient funds available in my Escrow account to cover for these payments. However, the MyLoancare has not yet made any payments to my insurance company. When I reached out to them today, they tell me that there is a service hold on my account and that my payments are not going to be made on time. The customer service agent couldnt not provide any more information beyond this and they were not sure if the payments were going to be made on time. This is totally unacceptable. Am I supposed to be following up and finding this out the last day myself? What if I never called up to check the status? Would I have never been informed that my escrow payments are on hold? I have opted for E-statements and e-communications. So if they ever notified me of any such delays, I would have instantly received information about it. So far, I have not received any communication about it through email or by postal mail. And most importantly, what is MyLoancare going to do if my Insurance is cancelled? Am I supposed be staying without insurance coverage? Who is going to pay late payment fees or any increase in payments now because the renewal rate expired?
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response


© 2021 intlbanking.org | Privacy Policy