There are over 2652 complaints on file for FLAGSTAR BANK, FSB. Dated between 2019-12-13 and 2011-12-23.
2018-03-03
Oxford, GA
Complaint: Flagstar Bank issued a check to me dated XX/XX/XXXX in the amount of {$2200.00} ( attached ). There was no documentation attached. The check notated " For Misapplication Reversal. '' I contacted Flagstar Bank on XX/XX/XXXX for more of an explanation, and was told the check was in error, further stating that XX/XX/XXXX mortgage payment was reversed and must be paid again, in lieu of the check received. Note : XX/XX/XXXX mortgage payment is XXXX. I suggested sending the check back, and was advised this is not a good option, as it would slow the process down, or result in reissuance of the same check. Meanwhile, XX/XX/XXXX payment incorrectly reflected as " unpaid. '' To avoid negative reporting history, I deposited the check on XX/XX/XXXX and paid XX/XX/XXXX payment for a second time. Bank payment receipts are attached.
Upon researching " For Misapplication Reversal, '' I located United Stated of America Consumer Financial Protection Bureau Consent Order document File No. XXXX against Flagstar Bank. I am a consumer improperly denied a loan modification in XX/XX/XXXX. As a result of denial, and Flagstar 's unwillingness to assist my family in the financial hardship following the loss of our child and wages, we filed Chapter XXXX in XX/XX/XXXX. The Chapter XXXX was discharged XX/XX/XXXX.
Additionally, Flagstar Bank recently sent inaccurate documents regarding late payments. The latest dated XX/XX/XXXX is attached. When inquiring with Flagstar, responses were that the documents were sent in error and to disregard.
Due to the numerous non documented errors by Flagstar and awareness of Consent Order, I am requesting an investigation to ensure that any monies owned to me by Flagstar are properly paid.
Thank you.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-03-02
Fort Pierce, FL
Their investigation did not fix an error on your report
Complaint: I have been going back and forth with the lender regarding removing 30 day late payments on my credit report for XX/XX/XXXX, XX/XX/XXXX and XX/XX/2017. I was unaware that the payments were being posted to the month prior causing the late. I made a payment every single month, and would have made a double payment had I known. These lates are really hurting my score and I would like for them to be removed.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-03-02
Dripping Spgs, TX
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-28
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-24
Blountsville, IN
Complaint: My daughter XXXX XXXX & I XXXX XXXX jointly own a home at XXXX XXXX XXXX, XXXX IN XXXX. For about 5 years we have tried to refinance for a lower interest rate we get all of the dicuments & necessary paperwork needed to complete the transaction and Flagstar will block it every time. We have asked them to help us lower our rate but they refuse every time. We recently discovered that the bank is saying we owe them {$8600.00}. I have never received any notices about the missed payments they say we owe from XX/XX/2016 to XX/XX/2016. That is a total of 5 months at {$1500.00}. Attorney fees {$650.00} and court costs $ XXXX.I was not aware of this and we have requested a stsement each monthshowing a breakdown of payment, principle, interest, insurance, etc. they abaolutly refused. she even tried to open our account on the website of Flagstar to access our account to see her personal history, she was blocked from that also. What bank allows you to to do this. Im angry because Im responsible for this enormous amount of money they say we owe that I was never notified about. Im XXXX years old, lost my husband 5 years ago and my duaghter is a single mom of XXXX. Flagstar had no answer when I asked them why I was not notified about this. No mortgage company will help us because of their dishonesty. I have other documents that I can share with you. Please let us know.Thank you
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-23
Vicksburg, MI
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-22
CO
Complaint: My husband and I were separated in XX/XX/XXXX for almost one year. During this time, he did not have an income untilXX/XX/XXXX. XXXX XXXX XXXX allowed an unemployment forebearance at {$420.00} per month. XX/XX/XXXX was a difficult month, so I called and asked if we could pay XXXX and XXXX together. The CSR stated " yes, that should be fine. '' We paid for both those months in XXXX. In XXXX, we started the modification process. We did not hear anything in XXXX. I started calling and they would ask for another piece of paper. I have so many applications and documents completed over and over again and faxed in. Each week, I would call and they would need a different piece of paper. It is almost as if they are trying for us to lose our home. There are several issues here ; I am on the deed and one CSR told me my husband had to authorize me to talk with them and another stated he didn't. Initially, we were not educated on the forebearance and how the mortgage accumulates and then it has to be cured if a modification hasn't been reached. I have called them every week. We just got turned down for a modification. We submitted an appeal on XX/XX/XXXX. I am sure we will get denied for that as well. I feel that the customer service agents are not trained well, do not have the same information and are extremely lax on helping customers. We can now resume a mortgage payment due to my income. Flagstar has not been transparent and has given us the run around. I am complaining to you and will be calling HUD and FHA with complaints as well.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-22
Charlotte Ama, VI
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-22
Cross Key, FL
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-21
Brownstown, MI
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-21
Alafaya, FL
Didn't receive enough information to verify debt
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-16
Clearview, WA
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-08
Whittier, CA
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-06
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-05
Bridgeport, CT
Was not notified of investigation status or results
Complaint: requested through XXXX XXXX that I am no longer financially responsible for a mortgage that is under my ex husbands name on XX/XX/2017. I have not been notified and XXXX XXXX is still giving me mortgage updates and hard inquiries on my credit report.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-02-01
Simpsonville, SC
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-01-31
Holland, MI
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with monetary relief
2018-01-30
GA
Complaint: Description : I am the property owner of a condo in XXXX XXXX XXXX XXXX that is primarily used as a vacation rental. I purchased this property XX/XX/XXXX with a loan from Flagstar Bank. In XX/XX/XXXX two hurricanes hit XXXX XXXX that resulted in major damage to the island. There was no water or power to my from XX/XX/XXXX XX/XX/XXXX. In XX/XX/XXXX I contacted Flagstar about my options for payment during this time. Below is a summary of events that occurred since : XX/XX/XXXX Hurricane Irma & Maria loss of power & water. Contacted Flagstar regarding payment options. I was advised I was eligible for a 3-month forbearance. I asked the representative if this would have any impact on my credit, additional interest owed and any negative impact on my existing loan and was told no.
XX/XX/XXXX Received Flagstar monthly mortgage statement stating I owe {$4100.00} by XX/XX/XXXX and {$4200.00} if not paid by XX/XX/XXXX.
XX/XX/XXXX Received Flagstar notice of payment past due from the loan counseling department. It stated I owed {$2000.00} including late fees and if payment wasnt made by the end of the month my account would be in default and will be reported to the credit bureau.
XX/XX/XXXX Received Flagstar notice of assigned loss mitigation representative for my loan.
XX/XX/XXXX Received Flagstar notice of default from the loan counseling department. The letter states my account is now in default.
XX/XX/XXXX Received Flagstar mortgage statement stating I owe {$6300.00} by XX/XX/XXXX and {$6400.00} if not paid by XX/XX/XXXX.
XX/XX/XXXX Received Flagstar notice of acceptance to Disaster Forbearance Plan from the loss mitigation department, which is a temporary suspension from making regular monthly mortgage payments. The letter states that at the end of the forbearance period the past due payments may be spread out of a specified period of time based on the loan type. I spoke to a Flagstar representative and was told I have 3 options for repayment : ( 1 ) bring the loan current by XX/XX/XXXX, ( 2 ) pay back over a 6-month period or ( 3 ) apply for additional help through the loss mitigation department. I informed the Flagstar representative I would pay back over a 6-month period.
XX/XX/XXXX Received Flagstar mortgage statement stating I owe {$8500.00} by XX/XX/XXXX and {$8500.00} if not paid by XX/XX/XXXX. {$3000.00} payment made confirmation # XXXX. This is the 1st payment towards the installment of payback over a 6-month period.
XX/XX/XXXX Received Flagstar mortgage statement stating I owe {$8700.00} by XX/XX/XXXX and {$8800.00} by XX/XX/XXXX.
XX/XX/XXXX Received Flagstar notice of failure to make payments caused default on mortgage. To cure default all payments due since XX/XX/XXXX, totaling {$6500.00} must be paid including all unpaid late charges and current months payment. It states I have 30 days from the date of this letter to make overdue payment. If I fail to cure the default the indebtedness may be accelerated, the entire amount due and payable immediately, and foreclosure and sale of the property ( received letter twice ).
XX/XX/XXXX Received Flagstar notice of {$3000.00} payment received.
XX/XX/XXXX Received Flagstar mortgage statement stating I owe {$8700.00} by XX/XX/XXXX and {$8800.00} if not paid by XX/XX/XXXX XX/XX/XXXX Received Flagstar mortgage statement stating I owe {$6500.00} by XX/XX/XXXX and {$6600.00} if not paid by XX/XX/XXXX. I called to make payment over the phone. The representative said I owed over {$6000.00} and had to pay in full. I explained to her I was participating in the Disaster Forbearance Plan and making monthly payments over a 6-month period. She insisted I had to pay the amount in full. I informed her I was only paying {$3000.00} that was agreed to previously. When I asked her to transfer me to another representative she said they would tell me the same thing. I only authorized payment of {$3000.00}. {$3000.00} payment made confirmation # XXXX. This is the 2nd payment towards the installment of payback over a 6-month period.
XX/XX/XXXX Received Flagstar notice of {$3000.00} payment received.
XX/XX/XXXX Received Flagstar notice of failure to make payments caused default on mortgage. To cure default all payments due since XX/XX/XXXX, totaling {$4300.00} must be paid including all unpaid late charges and current months payment. It states I have 30 days from the date of this letter to make overdue payment. If I fail to cure the default the indebtedness may be accelerated, the entire amount due and payable immediately, and foreclosure and sale of the property ( received letter twice ).
Statement of Claim : Flagstar enrolled me in the Disaster Forbearance Plan for a period of XX/XX/XXXX XX/XX/XXXX. Flagstar knowingly sent multiple documents stating borrower was in default. Notices threatened borrow would be subject to all of the following : ( 1 ) reported to the credit bureau and negatively impacting credit, ( 2 ) acceleration clause requiring the entire loan amount payable, and ( 3 ) and sale of the property. These acts are very misleading and predatory tactics to bully the borrow into immediate payment of loan, which is opposite of the intentions of the Disaster Forbearance Plan.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-01-30
Milan, IL
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-01-29
Lawton, OK
Complaint: i called about my mortgage settlement today and was told there was no settlement information available and to check on-line for news updates. After reviewing 22 pages of CFPB press releases/ reports, I found no information about the Flagstar settlement.
I received a check in XX/XX/ 2017 as part of a settlement. I received a check previously as part of a settlement with Flagstar. I have received any further correspondence as a final or conclusion of the settlement.
I have received about XXXX, so far.
The phone number for the Payment Administrator is no longer in service.
The assistant at CFPB was not helpful.
Can I have an address, phone number or email address to get information of this matter?
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-01-29
Freeport, IN
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-01-24
August F. Haw, CA
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-01-23
Hayward, CA
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-01-23
Decatur, GA
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation
2018-01-21
Del Rosa, CA
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation