American Financial Resources, Inc.

Consumer Complaints

There are over 141 complaints on file for American Financial Resources, Inc.. Dated between 2019-07-30 and 2012-11-20.

Complaints Page 4

2016-03-18

Lexington, KY

Credit decision / Underwriting

Mortgage: FHA mortgage


Company Response: Company believes it acted appropriately as authorized by contract or law Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2016-02-19

Taft, OH

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: Other mortgage


Company Response: Company believes it acted appropriately as authorized by contract or law Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2016-01-16

Ogema, MN

Loan modification,collection,foreclosure

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2016-01-11

OH

Application, originator, mortgage broker

Mortgage: VA mortgage


Company Response: Company believes it acted appropriately as authorized by contract or law Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2016-01-08

Morrisville, NC

Application, originator, mortgage broker

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2016-01-05

Anchorage, AK

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: FHA mortgage


Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-12-22

Morrisville, NC

Application, originator, mortgage broker

Mortgage: Other mortgage


Company Response: Company believes it acted appropriately as authorized by contract or law Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-12-16

KY

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: FHA mortgage


Complaint: In XXXX I had trouble using the automated system, which resulted in me having to pay a fee by the time I got it to work. I assumed this was my fault. In XXXX, I attempted to pay by phone sometime between XXXX XXXX. I was then contacted by letter, saying that there were non sufficient funds for the payment. I checked my account to make sure there was n't a math error and to confirm that there were funds available. Once I confirmed this, I attempted to pay my payment again on XXXX/XXXX/15. I was contacted around the XX/XX/XXXX by phone, by the company and they stated that they had not received payment. I explained to them that I had tried to pay twice and that the funds are in my account. At that time, the representative told me that I entered my checking account number wrong ( both times, the exact same way ). I told him this was impossible, because I do not even key my checking account info in, and that I always just use what is on file. He refused to admit that there was any kind of glitch with their automated system. When I called to pay my payment in XXXX, I made sure to listen to the automated system when it asked me how I wanted to pay. It does not read me the entire account number, it only asks if I want to use the account ending in XXXX. There is no way I could have entered the information wrong, all I did was say yes that I wanted to use the account that is on file. Now they are trying to charge me {$15.00} for each time that the payment did n't go through ( even though it never even touched my bank account ), plus a late fee, plus they charged me extra to pay by phone because the payment was late. In all the total fees are nearly {$60.00}, even though I tried to make my payment twice before XXXX XXXX.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-12-10

San Diego, CA

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Complaint: I have an escrow account with my mortgage. The mortgage servicer, American Financial Resources , Inc has failed to pay my property taxes from the escrow account. I sent them a note including a copy of the property tax bill more than a month ago. The never responded. I followed up with the same information again a week ago. They never responded. I called today and they claim that they are escalating the problem and that the taxes are going to be paid, but are now delinquent.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-12-03

Lewisville, TX

Settlement process and costs

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Complaint: Refinancing. On XXXX American Financial Resources provided a loan estimate which indicated approximately {$2000.00} in closing. We proceeded with them. By XXXX written and verbal communication with the lender indicated closing costs of approximately {$1300.00}. Three days before close on XXXX new closing documents were provided indicating closing costs of approximately {$7000.00}. Lender has been unable to explain the {$5700.00} discrepancy introduced between XXXX and XXXX. Lender attempted to coerce me into signing when I expressed I am uncomfortable with the changes made stating :
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Untimely Response

2015-11-27

MA

Application, originator, mortgage broker

Mortgage: FHA mortgage


Complaint: American Financial Resources ( AFR ) denied my FHA XXXX loan application due to the fact they " suspected '' the property being purchased " might '' be used for commercial purposes. XXXX guidelines clearly allow me to purchase a " mixed use property '' as long as the renovation funds are only used for the residential buildout, which was clearly the case from the XXXX consultant 's report. We have now lost the property due to AFR 's ineptitude.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-11-13

Greenwood, CA

Application, originator, mortgage broker

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Complaint: I applied for a mortgage from ELend.com. Part of the reason I picked this company is because they offered a {$500.00} check if your loan did n't close on time. Over the course of a month and half their representatives asked me for information covering every conceivable thing imaginable. I provided college transcripts, signed contracts, explanation letters, tax documents, and mountains of bank statements. Each time I provided what they asked for, they came back and asked for a new set of documents. Nothing seemed to satisfy their desire for more information. After over 45 days of meeting their demands I finally realized that they simply did n't have any desire to fund my loan. This has caused me to lose the ability to purchase the house I wanted. They are making excuses to why they should not pay the {$500.00} they promised. I feel like they did n't make a good faith effort to fund the loan. I also believe they are not fulfilling their obligations in providing me a with the {$500.00} guarantee. I respectfully request they credit me the {$500.00} that is guaranteed on their website.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: Yes Timely Response

2015-11-10

Soddy Daisy, TN

Application, originator, mortgage broker

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Complaint: I applied for a refinance with Elend and they took my credit card number and assured I would not be charged anything until the process was complete. They ordered an appraisal and charged my account before I was approved. They then tell me they may approve the loan in I took cash out. They just wanted to charge me more and make more money. They will not credit my account. They lied about it to get me to give them my account info. They said I ordered the appraisal.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-10-23

Roselle, NJ

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: FHA mortgage


Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-10-07

Mammoth, WY

Application, originator, mortgage broker

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Complaint: I have already put in XXXX complaint regarding this company. They reneged on the interest rate lock period. However in communicating with XXXX XXXX, he sent me the following information about the procedure of setting up the loan and getting an appraisal. As you can see, XXXX states that '' we lock the rate for 45 days. Once we receive your documentation that is when we move forward with the appraisal and ultimately bring the loan to closing. " XXXX, I followed XXXX 's instuction and had the appraisal done. However, all of my information was not submitted before the appraisal. I paid, I believe {$420.00} for the appraisal and yet, my XX/XX/XXXX tax returns were not turned into XXXX. I actually did not get my XX/XX/XXXX tax returns until XX/XX/XXXX The directions were not followed. XXXX XXXX then rescinded my 45 day interest rate lock and I lost my money and the ability to get the loan that I wanted. I sent XXXX an email telling him that the proper timing for the appriasal was not followed, but I have n't heard anything from him regarding a return of my appraisal costs. The email to XXXX is as follows. Obviously, if you do n't have my XX/XX/XXXX tax return, the appraisal was done prematurely. From the start, I told you that I did not have my XX/XX/XXXX tax return and you told me that the deadline extension would suffice. I sent that in to you. You didn '' t tell me that you needed my XX/XX/XXXX tax return until almost the end of my first interest rate lock. XXXX XXXX XXXXXXXXXXXX ( XXXX XXXX XXXX
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Untimely Response

2015-09-23

Bakersfield, CA

Application, originator, mortgage broker

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Complaint: dear sir/madam : I am fed up and sick to my stomach from hearing and reading about equal opportunity and anti discrimination laws for the last twenty years since I came to this country. after many many incidents over the years, this is the latest incident : I send full application for home refinance to elend.com ( new jersey ), on XXXX within 2 days they provided the credit report from XXXX agencies with score of XXXX, and accepted the income requirements and sent someone for appraisal and charge me {$420.00}. for four weeks after that I was sending emails and making calls with no result. on XXXX they called me asking to provide 1- statement to explain why I got my social security card on XX/XX/XXXX ( the time I came to USA ), 2-documents from XXXX party CPA accountant to show the XXXX for past years although I provided them with complete tax returns from my accountant with there name and signature and contacts. 3-wait for additional possible requirements, although the application was sent with over XXXX pages that include every piece of information any lender would ever ask for. when I got angry about that they called next day to tell me they withdraw the application. up to this moment I have not got copy of the appraisal, and I called the guy who did it, and he said they should give it to me not him.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: Yes Timely Response

2015-09-08

Foothill Ranch, CA

Settlement process and costs

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Complaint: I applied for a mortgage refinance. I was approved. I went through all the disclosures, paid for an appraisal and submitted all my personal financial documentation. As the loan was getting near the end of the lock-in period the lender representative called me and told me that within the previous month the company put in place an internal policy whereby they no longer do loans of the type I was requesting.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-07-10

Spring Hill, FL

Credit decision / Underwriting

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-07-06

NC

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: Conventional fixed mortgage


Complaint: We had our mortgage thru American Financial Resources and was paying {$1900.00} on XX/XX/XXXX our new statement went to {$1600.00}. In XX/XX/XXXX our mortgage was sold to XXXX XXXX XXXX and payment remained the same {$1600.00} until XX/XX/XXXX we received a letter from XXXX XXXX XXXX stating as of XX/XX/XXXX or payment was going to increase to {$2200.00}, unless we paid a shortage of {$4000.00} plus add PMI back on which would still have our payment go back up to {$1900.00}. We had no clue what was going on so we called XXXX XXXX & they said there was a shortage on our escrow which they paid when they took over loan in XX/XX/XXXX, so we then called American Financial Resources and they acted as if they had no clue as to why, then after several attempts to talk with someone concerning our loan they said there was a computer error back in XXXX that dropped our PMI and lowered our mortgage payment so for a year we paid what was in our statement each month from American Financial and also XXXX. In XX/XX/XXXX we paid XXXX the {$4000.00} plus took our mortgage payment from {$1600.00} to {$1900.00}. We was told by both mortgage companies there was nothing we could do nor was either willing to work with us on a problem on there behalf. Is there anything that can be done about this?
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-07-02

Saint Louis, MO

Account opening, closing, or management

Bank account or service: Other bank product/service


Complaint: I have applied for a home mortgage with American Financial Resources. They asked me for information in regards to some properties that were included in a bankruptcy, which was discharged and I was no longer held accountable. AFR is claiming they were foreclosed on after my bankruptcy ( keep in mind no longer my obligation ). I know the law states I once the bankruptcy is discharged I am no longer responsible financially for the properties. I provided all the documentation and explained to them the process. They are now asking for documentation that does n't even exist and asking for letter from my accountant that he legally ca n't document. I feel they are discriminating again me because of my previous financial history, even though I have provided all the legal documentation confirming everything in question. Now there are some concerns on what documentation they are asking to provide given lending laws. Thanks.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-06-05

City View Heights, OH

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: FHA mortgage


Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-05-26

Schuylkill Haven, PA

Settlement process and costs

Mortgage: FHA mortgage


Complaint: We are a title company. We deal with many lenders. The Buyers chose XXXX XXXX Mortgage as their lender. This was a FHA loan so XXXX uses AFR XXXX American Financial Resources XXXX to service the loan. We had a closing date established for over XXXX weeks, but AFR could n't close and did not tell us until day of. Buyers had to rearrange their work schedules. Attempted to close a week after and on date of closing, AFR took issue with our Deed. The Deed language was legal and correct ( we are also a law firm XXXX but they refused to allow our closing attorney to speak with underwriting to discuss the issue. This went on for 3 days and delayed closing due to the loan processsors refusing to provide contact information for a manager or an attorney in underwriting. Our closing attorney finally looked up their website and found a number for the VP and spoke to him. This was after we already were suppose to close. VP instructed the processors to provide contact information and the issue was then resolved. Also, AFR kept changing their figures on the HUD and refused to approve it. Even attempted to add their own origination fee, which they can not because original lender XXXX XXXX XXXX XXXX was only XXXX allowed. XXXX XXXX and AFR went back and forth for almost a day until finally AFR changed the wording of that particular fee. Mind you, XXXX already sent the loan documents and it closed but this was 2 days later they said they were not approving the HUD yet! XXXX XXXX demanded they keep the closing date so Buyers did n't have to redo the loan. So for almost 3 days I went back and forth with AFR on figures, XXXX of which was XXXX cents they were changing, which changed the entire HUD!! XXXX XXXX tried to resolve the figures with AFR through numerous email exchanges but XXXX was funding so ultimately it was up to them to approve. Finally, on almost day XXXX, they approved the HUD a full TWO DAYS AFTER CLOSING. I almost missed payoffs and other figures that were date-sensitive on the HUD on our end for Seller. AFR refused to work with us, refused to communicate with us and only did so when their own VP stepped in. XXXX XXXX stated they have this issue with them a lot on FHA loans. Not sure why they still use them, but we had a XXXX closing lined-up right after this XXXX that we terminated due to AFR servicing it. We lost almost 3 days worth of billable hours, not to mention delayed closing by a week to begin with, due to AFR. We will NEVER work with them again.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-05-19

WA

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: FHA mortgage


Complaint: In XXXX XXXX I refinanced my manufactured home with acreage through American Financial Resources , Inc . This mortgage agreement stated that my payment would be {$1100.00}. In XXXX XXXX the papers were assigned to XXXX XXXX, XXXX which also states that my payment will be {$1100.00} will be due beginning XXXX/XXXX/XXXX. I then receive another XXXX dated XXXX/XXXX/XXXX stating that I have a new payment beginning {$1000.00}. My last XXXX dated XXXX/XXXX/XXXX was actually a closeout statement as American Financial had reassigned my papers to XXXX, XXXX. I was informed in a letters from XXXX and American Financial Resources that this reassignment was to be completed XXXX XXXX, XXXX. My payments were to stay the same. All along I have paid an amount of {$1200.00} trying to decrease the balances ( P & I and/or Escrow ). If I had an emergency ( which happened in XXXX XXXX ) I would have a little extra in the budget to pay for the emergency. I then received an XXXX from AFR dated XX/XX/XXXX stating that I have a shortage of {$1200.00} and they want the money by XXXX/XXXX/XXXX or my payment beginning XXXX/XXXX/XXXX will increase to {$1200.00}. This most recent statement shows negative balances beginning XXXX XXXX. It would have been much easier for me if I would have known about it sooner.
Company Response: Closed with explanation

Disputed: Yes Untimely Response

2015-05-14

NY

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: FHA mortgage


Complaint: My mortgage loan was modified in XXXX by XXXX XXXX at that time an escrow analysis was completed and my payment increased {$17.00}. My loan was transferred to American Financial Resources in XXXX XXXX. I recently recieved a statement from this company advising that I have an escrow shortage of {$2000.00}! I called and spoke with a customer service rep who was rude, and basically told me yes the previous servicer did not complete an escrow analysis which is a direct result of the large shortage but we cant do anything about that now as the new servicer and the funds were already advanced to pay your taxes. This is a clear RESPA violation that no one wants to take responsbility for and put it on the consumer. This money should not be only me to come up with this is the servicers error and they should take full responsibility and take the loss! I then emailed the servicer requesting an escrow spread as I do not have the funds to pay the shortage in full and beginning XXXX/XXXX/XXXX they are increasing my payment {$180.00} to cover the shortage over 12 months. I can not afford this error that was not mine I pay my mortgage payment and it is the responsibility of the servicer of my loan to pay my taxes and insurance out of my escrow account and to also review annually to ensure funds are available for these advancements. I am a single mother, living paycheck to paycheck and i refuse to be taken advantage of my money is hard earned! I have not heard anything back from the request to spread the escrow shortgage over 5 years and the request was sent XXXX/XXXX/XXXX. I will not stop here with the complaints I will make a RESPA complaint as well as go to the media and social media if necessary, please help!
Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response

2015-04-14

Succasunna, NJ

Loan servicing, payments, escrow account

Mortgage: FHA mortgage


Company Response: Closed with explanation

Disputed: No Timely Response


© 2025 intlbanking.org | Privacy Policy