Specialized Loan Servicing LLC

Consumer Complaints

There are over 4954 complaints on file for Specialized Loan Servicing LLC. Dated between 2019-12-06 and 2012-04-23.

Complaints Page 51

2018-05-14

Warwick, MD

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-14

VA

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: I contacted my Mortgage company in XX/XX/2017, and informed them that some of my mortgage payments was being posted to the wrong accounts. I check my payments each month by using my bank account. My Mortgage company was rude and informed me that I was not making my payments. I was also told that I would have to provide them with my bank statements to determine if I was correct. I did not provide them with my Bank statements I cleaned up the statements and faxed them to the mortgage company. Three months passed and my mortgage company did not contact me. Two weeks ago I discover they have me in foreclosure. When my account is only dew for XX/XX/XXXX payment.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-13

Milwaukee, WI

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: I received a notice from Specialized Loan Servicing ( SLS ) stating that our payments were going up and we were short in escrow of the amount {$2000.00}. Our loan was transferred from XXXX XXXX XXXX XXXX to their company in XX/XX/XXXX. Our payments with XXXX XXXX and SLS are current and up to date. So there should not be a shortage with our escrow account. Our bankruptcy was discharged early last year and we received a noticed that there was an escrow overage and we received a escrow refund check for {$2100.00}. We received a refund because XXXX XXXX was supposed to apply the pre-petition payment of {$2600.00} to the escrow account. I called XXXX XXXX on XX/XX/XXXX regarding the matter and the escrow representatives and customer service understood and verified that the pre-petition was not applied to the escrow account as stated. Please review all verified bankruptcy documents from my attorney. If the escrow was short as XXXX XXXX as stated they would not have discharged the bankruptcy as stated in the documents.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-12

Wonder Lake, IL

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: In XX/XX/XXXX, we received an escrow shortage billing in the amount of {$4300.00} from our new mortgage company, Specialized Loan Servicing ( SLS ). Under the " Estimated Escrow Payments Over the Next 12 Months '' section, we noticed SLS charged county taxes twice for XX/XX/XXXX and XX/XX/XXXX, {$2300.00} ( listed twice for both months ). OnXX/XX/XXXX, a certified mail was sent to SLS to their Notices of Error and Request for Information at XXXX XXXX XXXX XXXX, CO XXXX. We received a letter stating they received our letter and was being worked on. As of today, XX/XX/XXXX, there has been no resolution to our problem. It has been verbally acknowledged numerous times by telephone with their reps that the error we pointed out in their part is correct but fixing the problem has been delayed numerous times. We have made many numerous phone calls asking for updates and an immediate answer. Our XX/XX/XXXX statement shows we owe {$750.00} more than what we originally pay a month, an outrageous amount of difference.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-12

Greenwood, CA

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: My load was sold to Specialized Load Servicing in co. Ever since the transfer, back in XX/XX/XXXX they have called every month about my loan. My loan is due the XX/XX/XXXX of every month, and late after the XX/XX/XXXX. I was on auto payment, and they did not call. I removed that service, and now they are calling everyday. They are complete XXXX. They seam to ignore the terms of my original XXXX XXXX Loan, which by law they have to follow.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-11

OR

Struggling to pay mortgage

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-10

Las Vegas, NV

Incorrect information on your report

Credit reporting, credit repair services, or other personal consumer reports: Credit reporting

Information is missing that should be on the report
Complaint: Found out that my mortgage company, Specialized Loan Services ( SLS ), has yet to file my on time payments with XXXX credit Bureau. I have been calling them for over 3 weeks each day to see about a resolution and they have yet to resolve issue as I have spoken to credit bureau who verified no resolution has occurred after they have reached out to creditor. I have spoken to serval customer service agents along with supervisors and nothing is rectified to this date XX/XX/XXXX. Also asked for mortgage note on home and loan company could not produce. I was then sent one from XX/XX/XXXX which is not the same as my current mortgage note. Three weeks later and still no correction to credit report nor my current mortgage note
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-10

Hinkley, CA

Struggling to pay mortgage

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: To whom it may concern : I have been a victim of bad lending practices by Specialized Loan Servicing, LLC. I am sending this letter to complain about my bad experience with Specialized Loan Servicing, LLC is holding my home mortgage hostage to force me to pay the additional unexplained total interest charge of {$26000.00} that was added after the date of discharge of the Chapter XXXX bankruptcy. The original principal balance on my second mortgage loan was {$64000.00} on the date of Chapter XXXX discharged. Per Specialized Loan Servicing, LLC, to date the total amount due now is {$91000.00} and it will keep increasing if I will not settle the total full amount due. When we ( I and my authorized third party person ) tried to settle the second loan mortgage with Specialized Loan Servicing, LLC, they are giving us the run around and indirectly told me reassuring to foreclose my home when the time is right ( my family and I lived in this house since XXXX ). Apparently, on XX/XX/XXXX Specialized Loan Servicing, LLC, told my authorized third party person that they never corrected their records to code loan # XXXX as discharged in bankruptcy and made the principal balance to XXXX and remove all interest so the lien amount will have no interest added. Also, they told my authorized third party person that SLS are correcting the error now and said it may take one week approximately around XX/XX/XXXX to show on their system. ( As of today XX/XX/XXXX that correction never took place ). On XX/XX/XXXX my authorized third party person called SLS to follow-up about the correction they promised to us, however per SLS, LLC they are still reviewing and its with their dispute department they said to expect an answer by EOB XX/XX/XXXX ( To date as of XX/XX/XXXX that never took place as expected ). On XX/XX/XXXX my authorized third party person called SLS and there is no update as expected. Per SLS to expect a call from SLS manager that is handling the dispute by next day or so. ( SLS never called back my authorized third party person as expected ) On XX/XX/XXXX my authorized third party person called SLS and per SLS they do not have the dispute and they only reviewing my authorized third party person 's complaint that he made against a supervisor for not letting speak to the department handling this. Per SLS I would need to make a written dispute contesting the interest that has been added. Unfortunately we are back to square one! On XX/XX/XXXX EOB I have signed the Letter of Dispute requesting SLS to correct and provide me a corrected payoff statements via my authorized third party person fax number. XX/XX/XXXX, unfortunately we are back to square one again! Please help! I am well aware that once the secured loan has been discharged in bankruptcy XXXX, I am no longer liable to pay the note, however the lien is " enforceable ''. However, what I don't understand is that Specialized Loan Servicing is holding my home mortgage hostage to force me to pay the unexplained charges of {$26000.00} which this unexplained interest is growing on the lien itself if I dont make a settlement now. I am not selling my property as my wife and I have XXXX younger children and our concern is with them staying near their schools. I am hoping to save my home as this home is our only asset when we reach our retirement age.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-09

Melrose, MA

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-09

San Antonio, TX

Trouble during payment process

Mortgage: FHA mortgage


Complaint: XX/XX/18 XXXX CST Trouble again with the website and making a payment with Specialized Loan Servicing https : //www.sls.net/ 1. Their new provider " Official Payment '' web page gives an error message of " DDA contains invalid character '' This prevents me from making a payment. 2. Calls to Customer Service tell me to send it through my banks bill pay. ( risking it being late ) 3. Customer Service refused by two different customer service reps to drop the fee to pay over the phone. 4. Customer Service also explained to me that they have now added a {$12.00} fee to pay from my bank account online. It used to be free. No notification sent. 5. The only option is to send in a paper check for no fee. 6. When I asked if I needed to put in a ticket and report the website error to Tech support, the customer service lady stated that there was no system for reporting those errors and that she would pass the information onto her supervisor. She didn't seem phased and it felt like she was giving me a line. 7. The company reps did not state that they were working on the known website issue. The attitude was that they didn't care. This is very concerning because it is the main method of payment for our mortgages. 8. This is the 2nd time in a year I have experienced changes and problems with making payments to SLS Mortgage Servicing. Previously I went for several months of not being able to log in and obtain any information on my account. They did not care. This company needs to be watched. Side note I am current on my loan and I don't pay late. Thank you for taking the time to review this. XXXX
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-08

Winton, CA

Struggling to pay mortgage

Mortgage: Home equity loan or line of credit (HELOC)


Complaint: I filed bk when my son got sick and I needed medication to keep him alive. I did not pay on the 2nd mortgage only on the first. The second mortgage raised the interest rate and I can not pay the higher amount. I asked for a modification and I was denied. I want to keep my home.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-08

IL

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: I sent complaint CFPB # XXXX in 2017, about XXXX XXXX XXXX 's Escrow Fraud. I hoped that was the end of it, but 2 months later XXXX transferred the servicing of my loan to Specialized Loan Servicing and it all started again. XXXX or SLS can NOT show that I ever actually signed up for any escrow what so ever. I DID NOT ASK FOR AN ESCROW ACCOUNT! I have asked for proof that I did, over and over, and they just ignore that part. I have NO escrow account with either company yet they say that I owe over {$3000.00} for this imaginary escrow. I do not! After answering to you, they suggested that I have an escrow for home insurance. I made 2 large payments, but they did not pay the premiums for my home insurance with XXXX XXXX and my insurance was cancelled! I worked out a payment plan to be reinstated and demanded that any money from XXXX or SLS be returned. For this current year, I have already paid monthly insurances ( home ) and total flood and taxes. SLS continues to demand thousands from me even though there is nothing to pay. SINCE I NEVER SIGNED UP FOR ESCROW, THEY MUST STOP THE HARRASSMENT. THEY PLAN TO FORECLOSE!!! They have resorted to sending back my monthly mortgage payments. I suspect they will then be saying I am " behind '' in my payments? I AM ABOUT TO LOSE MY HOME OVER $ 3,000+ which I do not owe and can not pay. I have made my mortgage payment every month. I WANT AN HONEST PAYOFF AMOUNT WITH NO IMAGINARY ESCROW, SO I CAN REFINANCE WITH MY CREDIT UNION. HELP!
Company Response: Closed with explanation

Timely Response

2018-05-08

Key Biscayne, FL

Incorrect information on your report

Credit reporting, credit repair services, or other personal consumer reports: Credit reporting

Account status incorrect
Complaint: My mortgage was put into a disaster forbearance plan in XX/XX/XXXX from Hurricane Irma. At the end of the six month forbearance ( XX/XX/XXXX ) i was offered and accepted a loan modification with trial payments that put the six months from the forbearance onto the end of the loan. On or about XX/XX/XXXX, my mortgage lender SLS, reported me 180 days delinquent. Those so called delinquent payments were added to the end of the loan and thus cant be delinquent. I have tried numerous times to explain with numerous letters and phone calls but to avail. I had four other mortgage lenders gave me the same disaster assistance with the payments added to the end of the loan, and none reported late ever. SLS is acting with a complete disregard for the consumer. Inflicting even more damage now than was caused already by the storm.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-07

Newnan, GA

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: In XX/XX/XXXX I filed an insurance claim to have my roof fixed with XXXX the claim was approved and a three party check was issued in the amount of {$20000.00} and some change. The mortgage company is finding arbitrary reasons not to release the check. The first the pages of the claim did not have the claim number on each page 26 pages were faxed over. Then a the docs faxed from XXXX was missing a cover sheet. Next on t he XXXX box 3 was not filled in. On the XXXX th at the contractors the signature was to light then the date on the form was scratched through and corrected to the current date. Now the version XXXX is not the current year the version the sent us was XX/XX/XXXX and must be XX/XX/XXXX however this is what was provided to us. I requested a new XXXX to be faxed to me on XX/XX/XXXX I was told by a person named XXXX it could take up to 24 hrs to receive. I have not received it. I the XXXX be faxed to the contractor he has not received it. when you send in a for the mortgage claims it takes 24-36 hr turn around time for them to review the documents. I need my roof fixed there is no logical reason it should take 4 months to process a claim check. In the meantime I also requested a loan payoff sheet from SLS twice and have not received that either.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-07

Lake Balboa, CA

Struggling to pay mortgage

Mortgage: Home equity loan or line of credit (HELOC)


Complaint: They waited 8 years to start the foreclosure process. They waited like snakes in the grass. They waited until there was some equity in the property. But you didn't consider that I AM A VICTIM OF PREDATORY LENDING BY THE FOLLOWING XXXX XXXX, XXXX XXXX XXXXXXXX, SLS XXXX XXXX. The pattern is obvious. You charged me more than what I owed now I am giving you the option of returning the {$35000.00} you stole from me. You forced me to pay {$93000.00} or threatened to take my home, the debt was {$55000.00}. You even sent offers to settle at {$32000.00} or less. I was sent a slew of loan modification denials. Denials for programs I never even applied for. I was told by the woman they call XXXX she clearly stated that SLS has no intention of providing me a loan modification or loss mitigation remedy. She made that comment via phone weeks before these denials even got to my mailbox. I went over my financials with a HUD counselor, we both agreed that I have a {$600.00} surplus, after paying my primary mortgage. Knowing the DREADFUL culture of SLS along with the millions of negative complaints here on the CFPB website, I also knew they had no intention of granting me a workout. SLS 's process of offering and inviting consumers to apply for loss mitigation options, only because the law requires them to. Ultimately they then creating blocks to be evaluated for loss mitigation options are there likely to deceive consumers. SLS pattern and practice. I AM A VICTIM OF PREDATORY LENDING BY THE FOLLOWING XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX SLS XXXX XXXX XXXX A department investigation concluded that XXXX loan officers and brokers charged higher fees and rates to more than 200,000 minority borrowers across the country than to white borrowers who posed the same credit risk. XXXX also steered more than 10,000 minority borrowers into costly subprime mortgages when white borrowers with similar credit profiles received regular loans, it found. Predatory lending becomes a crime in California when the lender manages the loan transaction to extract the maximum value for itself without regard for the borrower 's ability to repay the loan. Generally speaking, there are two features that are common to most illegal predatory lending schemes. These include 1. target marketing to households based on illegal, discriminatory practices such as race, ethnicity, age, and/or gender that are unrelated to creditworthiness, and 1 unjustifiable and unreasonable loan terms that maximize the lender 's potential earning capacity at the expense of the borrower. I was given two interest-only loans, my white neighbors got normal loans. The scheme was designed against minority homeowners, XXXX people, so that 10 years later they can circle-back-around and steal everything you worked for. SLS inherited XXXX culture, still targeting XXXX people with no regard. I'm demanding the {$35000.00} the interest you charged me. Here is your chance to pay me. I m also aware If your mortgage documents clearly show that your lender violated the TILA, you may have legal grounds to file a lawsuit. Victims who file a civil lawsuit against their lenders and win can collect monetary damages. If your predatory loan was a mortgage, you can collect up to twice the sum of finance charges your mortgage company levied against you. I am in contact with legal counsel.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-03

Arlington, VA

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-03

South Florida, FL

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: In XX/XX/XXXX I received a correspondence from SLS dated XX/XX/XXXX that our account was in potential or existing default and a case manager had been assigned. I immediately contact SLS who stated the letter was sent in error. Another customer with a similar address should have received the letter. I asked for something in writing stating the correspondence was sent in error and told the rep could not do that but the account was noted. A week or so later, we received an additional letter, also dated XX/XX/XXXX, again stating that we requested mortgage assistance and our house was being sold via short sale. I immediately contacted SLS and again told this was sent in error. Our account was noted on XX/XX/XXXX that the letters were inaccurate but not from my original call a week or two prior. Again I requested something in writing stating this letter was inaccurate, especially because this was the second correspondence stating we wherein default and our home was being sold. I was told they would not and could not provide me with anything of the sort which at this point is unacceptable. We have never been late on one mortgage payment and feel are being targeted and penalized by what we can only assume is a predatory loan servicer/lender to try and take our home.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-02

Granada Hills, CA

Attempts to collect debt not owed

Debt collection: Mortgage debt

Debt was result of identity theft
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-05-01

Trouble during payment process

Mortgage: Other type of mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-04-30

Boogertown, NC

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-04-30

City Industry, CA

Struggling to pay mortgage

Mortgage: Other type of mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-04-29

Cheverly, MD

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: On XX/XX/XXXX I received a letter from XXXX XXXX saying my loan was transferred to Specialized Loan Servicing, and that I should make my next payment directly to them. XXXX XXXX had been taking out my payments weekly. So, I called them immediately because my next weekly payment would be the XX/XX/XXXX. I spoke to someone who took my loan number information, the routing number, and the account number and I authorized her to withdraw {$600.00} because I knew the payments were somewhere aroudn {$580.00} but because the letter got to me so late I didnt want to have a missed payment and opted to pay a little more. She advised me that eventually my account would be set up and that I would be able to do this myself. She confirmed the address where I was to send my checks every week. On XX/XX/XXXX when i received my bank statement I noticed the checks had been cash but the original authorized debit had not been made. I called in, I spoke to them for 30 minutes. It was at this time that I was told that they dont accept weekly payments, so the amounts I had sent in were going towards my principal and I had to make full payments. Already that didnt make sense because XXXX XXXX had the first two weeks of payments, and I sent in the next two weeks of payments to complete the payment due XX/XX/XXXX. I advised that I had already sent in my first two weeks in XXXX payments. I was given the balance for the XXXX first payment of {$1100.00} and told that since they do not accept weekly payments after that I would have to make my payment on XX/XX/XXXX instead of making these individual payments. I sent in the {$1100.00} check for the XX/XX/XXXX balance, opened a separate account, so that I could put my weekly payments there, and then simply send monthly payments beginning on XX/XX/XXXX. Starting XX/XX/XXXX, I started receiving phone calls saying that I did not make my XXXX Payment and that the payment I made was to complete XXXX payment. And I needed to make another full payment to catch up on my loan. I told him thats not true, and Iread the cancelled checks to him. He insisted I was wrong. I told him to send me the information in writing and to not call me again. He said oh, Im going to keep calling, until you pay your back payment and then you will be foreclosed on. They have called me every day twice a day. Here is the breakdown of my payments and when they cleared my account : XX/XX/XXXX XXXX XXXX withdrew {$590.00} XX/XX/XXXX XXXX XXXX withdrew. {$590.00} XX/XX/XXXX check # XXXX cleared. {$600.00} XX/XX/XXXX check # XXXX cleared. {$600.00} ( These 4 payments should have covered XX/XX/XXXX payment ) XX/XX/XXXX check # XXXX cleared. {$600.00} XX/XX/XXXX check # XXXX cleared. {$600.00} These were the two payments that the manager acknowledged and told me I could no longer mKe weekly payments. He told me to send a check for the balance before XX/XX/XXXX and from then on I would have to make monthly payments. XX/XX/XXXX.check # XXXX cleared. {$1100.00} This would have completed my XX/XX/XXXXpayment, and now I was prepared to make monthly payments starting XX/XX/XXXX since they do not accept the weekly payments. Right now, I have no idea where my payments went. Im getting harassing phone calls and I am now mailing my XX/XX/XXXX payment concerned about where it will end up. No one has responded to a letter I wrote and faxed over on XX/XX/XXXX.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-04-28

San Gabriel, CA

Struggling to pay mortgage

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: I applied for a loan modification with SLS, my primarly mortgage lien holder in XX/XX/XXXX. I signed and notarized the loan modification agreement per the lender 's terms and mailed the entire package back to SLS inXX/XX/XXXX. I have been making monthly mortgage payments per the terms of the modification agreement for the past 3 months at $ XXXX/month. As of todayXX/XX/XXXX, SLS has either refused and/or delayed execution of the loan modification agreement that I signed inXX/XX/XXXX. When I contact a SLS representative 1 week ago, I was told the loan modification agreement which I had signed and notarized would not be honored by the investor and certain terms in the loan modification would be revised. I now believe this is a bait and switch scheme to entice me to sign and notarize a loan modification, accept my monthly mortgage payments per the terms of the loan modification, and then withdraw the loan modification agreement to substitute with less favorable terms that would leave me with no choice but to accept.
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-04-28

East Rockaway, NY

Struggling to pay mortgage

Mortgage: Conventional home mortgage


Complaint: All of a sudden out of no where without my knowledge XXXX XXXX sold my Mortgage to SLS mortgage company in XX/XX/XXXX. SLS says I missed the XX/XX/XXXX payment so I couldnt keep up and now my credit went down and I had to pay an extra payment to keep my northern up to date it took me until XX/XX/XXXX to pay the extra payment which means I paid two mortgage payments in one month
Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response

2018-04-27

Waukesha, WI

Trouble during payment process

Mortgage: Conventional home mortgage


Company Response: Company has responded to the consumer and the CFPB and chooses not to provide a public response Closed with explanation

Timely Response


© 2025 intlbanking.org | Privacy Policy